a) zapoznanie się z przepisami dotyczącymi organizacji Starostwa:
-ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
-statut Powiatu Chodzieskiego,
-regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Chodzieży,
-regulamin pracy Starostwa Powiatowego w Chodzieży
b) zapoznanie się z ustawami i rozporządzeniami przy użyciu programu LEX:
-ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
-ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
-rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont
dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
c) zapoznanie się z Kodeksem Postępowania Administracyjnego i instrukcją kancelaryjną dla organów powiatu
d) zapoznanie się z przepisami szczegółowymi dotyczącymi pracy wydziałów Starostwa Powiatowego w Chodzieży
e) zapoznanie się z formą i sposobem ewidencji zdarzeń gospodarczych, tj:
-zakładowym planem kont,
-wykorzystywanym programem księgowym Quorum F-K,
-ewidencjonowaniem operacji gospodarczych,
f) zapoznanie się z zasadami sprawozdawczości,
g) zapoznanie się z formą i sposobem współpracy z bankami, tj:
-obsługą elektroniczną za pośrednictwem systemu usług bankowości elektronicznej-Serwis WWW,
-inwestowaniem wolnych środków budżetu powiatu,
-obsługą zadłużenia (spłatą rat i odsetek)
h) zapoznanie się ze źródłami kosztów jednostki, tj:
-wynagrodzenia,
-amortyzacja,
-usługi obce,
-zużycie materiałów i energii,
-podatki i opłaty,
-ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia,
-inne koszty
i) zapoznanie się z obowiązkami podatkowymi jednostki, tj:
-podatek od towarów i usług (prowadzenie ewidencji, przygotowanie deklaracji, stosowane stawki VAT),
j) zapoznanie się z zasadami rozliczenia i dokumentowania podatku VAT z wykorzystaniem programu Centralny Rejestr VAT dla JST - rVAT, tj:
-deklaracje podatkowe,
-obowiązki podatkowe,
-odliczenia VAT,
-podstawa opodatkowania,
-wystawianie faktur,
k) wykonywanie zadań tj:
-przygotowanie dokumentacji do zadekretowania,
-przygotowywanie pism, zestawień,
-opracowywanie materiałów do kontroli i analiz,
-archiwizacja dokumentów,
-wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika i pracowników Wydziału,
-współpraca z innymi pracownikami Wydziału przy weryfikacji wniosków i Zarządzeń oraz materiałów dotyczących projektowania i wykonywania budżetu pod względemich zgodności z przyjętymi zasadami określonymi odrębnymi uchwałami,
-udział w opracowywaniu dodatkowych informacji, analiz, zestawień i wykazów,
-współpraca z pracownikami Wydziału w zakresie opracowywania prezentacji dotyczących budżetu powiatu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej,
-udział w sporządzeniu wykazu dotyczącego rozdysponowania rezerwy: ogólnej i celowych,
-uczestniczenie w opracowywaniu projektów uchwał okołobudżetowych,
-udział w weryfikacji uzasadnień do projektów uchwał budżetowych
StPr/24/0162
data rozpoczęcia pracy od 01.04.2024
wynagrodzenie od 1 790,3 PLN