Zamknij
REKLAMA

Jak neuronauka może pomóc fryzjerowi?

13:42, 08.11.2021 | materiały partnera

Neuronauka to interdyscyplinarna dziedzina naukowa, której obiektem zainteresowań jest układ nerwowy człowieka. Rozwija się bardzo dynamicznie, a jej dokonania z pogranicza biologii, medycyny, biofizyki, biochemii, psychologii oraz informatyki szturmem wchodzą do kolejnych gałęzi biznesowych. Wiedza z zakresu neuronauki staje się więc przydatnym narzędziem, również dla osób wykonujących zawód fryzjera.

Podstawowa wiedza

Doskonale orientujemy się, że każdy z nas jest inny. Jednak nasze umysły da się podzielić na pewne grupy, w których podejście do życia i spraw codziennych, a także zachowanie jest dosyć podobne, ma te same tendencje. Ogół ludzkości neuronauka dzieli na trzy zbiory, w zależności od tego, którą część mózgu dominuje u jej członków. Jedni kierują się pniem mózgu, inni międzymózgowiem, a pozostali kresomózgowiem. To właśnie te części determinują nasz sposób odbierania świata.

Czym charakteryzują się poszczególne typy

Osoby z wysoko dominującym pniem mózgu skupiają swoją uwagę na czasie przeszłym. To oni mają najwięcej reminescencji. Będą wiedzieli o każdej drobnostce, która się zdarzyła. Lubią spotykać te same osoby i wracać do znanych im miejsc, wszystko opiera się na ich wspomnieniach oraz poczuciu zaufania. Świat odbierają bardzo intuicyjnie, więc nie potrafią uargumentować, dlaczego wybrali konkretny produkt lub usługę.

Międzymózgowie odpowiada za ludzi, którzy są mocno osadzeni w rzeczywistości. Dla nich cenne jest to, co dzieje się właśnie teraz. Przychodzą do konkretnego przedsiębiorstwa tylko wtedy, gdy odpowiada im oferowana jakość usług, tj. otrzymują spełnienie 100% swoich oczekiwań. Wszystko dlatego, że są przekonani o swojej nieomylności. Nie lubią czekać ani słuchać doradztwa innych. Zbyt dużą uprzejmość mogą potraktować jako służalczość.

Kresomózgowcy to ci, którzy stronią od kontaktów międzyludzkich. Najchętniej wszystko załatwiliby on-line, bez konieczności rozmów. Zorientowani na przyszłość – układają schematy i szablony, bo to one dają im poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad sytuacją. Te osoby nie lubią zmian, cenią sobie dystans. Nie lubią rozmawiać ani wchodzić w szczegóły swoich myśli. Do salonu fryzjerskiego przychodzą po konkretną fryzurę i absolutnie nic ponadto.

Co daje nam ta wiedza?

Na początek możemy odnieść ją do samych siebie. Lepiej rozumiejąc, czym kierujemy się w życiu, łatwiej jest nam się organizować i działać efektywnie. Wykorzystujemy wówczas swój pełny potencjał. Neuronauka pomaga także zrozumieć działania innych osób. To sprawi, że przestaniemy się aż tak przejmować najemcą, który zawsze przychodzi po czynsz 5. dnia miesiąca o godzinie 11:00. Teraz możesz się do tego dostosować i intencjonalnie w tym czasie ustalić przerwę pomiędzy klientami. I wreszcie, neuronauka pomaga Ci komunikować się z osobami, które przychodzą do Twojego salonu fryzjerskiego w Katowicach.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%