Zamknij

Jak istotne jest przygotowanie stoiska targowego w kontekście sprzedaży?

11:00, 08.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:00, 08.06.2022

Wszystkie punkty, które służą bezpośredniej sprzedaży lub pozyskiwaniu klientów, mają na celu przyciągnięcie uwagi i spowodowanie określonej reakcji potencjalnego klienta - najczęściej prowadzącej do zakupu określonego produktu. Z tego też względu projekty stoisk targowych zawsze powstają w przemyślany sposób, a ciekawy design i funkcjonalności muszą się łączyć z zasadami merchandisingu. W jaki sposób wygląd stanowiska targowego przekłada się na sprzedaż? Czy warto postawić na gotowe stoisko, czy też na indywidualny projekt?

Najważniejsze elementy stoiska targowego

Ostateczny kształt przyjmowany przez stoisko targowe uzależniony jest przede wszystkim od jego przeznaczenia i branży. Typowe stoisko sklepowe lub targowe musi skupiać się na ekspozycji swoich produktów. Jak podkreślają specjaliści z firmy zajmującej się projektowaniem takich stanowisk Tecon Service - nieodłącznymi elementami są półki i przeszklone gabloty, dzięki którym można eksponować swoją ofertę. Ponadto bardzo istotne jest to, aby zadbać o odpowiednie oświetlenie, aby oferta była prezentowana w przejrzysty i czytelny sposób.

Niemal wszystkie stoiska targowe powinny zawierać ladę lub inny element, który będzie pełnił podobną funkcję. Jest to kluczowy element, ponieważ stanowi miejsce kontaktu z klientem. To tutaj handlowiec, sprzedawca lub reprezentant firmy może skutecznie wpłynąć na jego ostateczną decyzję. Warta przemyślenia jest przestrzeń, kształt, a nawet wysokość lady. Znaczenie może mieć fakt, czy przyjmuje się klientów w pozycji stojącej, czy siedzącej.

Od przeznaczenia stoiska handlowego zależy również gęstość jego zabudowy. Mowa tutaj o liczbie oraz kształcie tworzących je ścianek. W taki sposób powstaje ekspozycja bardziej otwarta lub zamknięta. W drugim przypadku można nawet wygospodarować część powierzchni i przeznaczyć ją na małe zaplecze lub magazynek. Ponadto nieco innymi potrzebami charakteryzują się stoiska targowe, a innymi bazarowe, co należy mieć na uwadze.

Czy warto stawiać na gotowe stoiska targowe?

Gotowe stoiska targowe, a konkretniej - przygotowane według gotowego projektu, bywają rozwiązaniem tańszym niż zabudowa, która tworzona jest pod indywidualne zamówienie. I nie powinno to nikogo dziwić, gdyż wymaga to większego nakładu pracy i finansów. Czy to się jednak opłaca? Czy warto wybrać gotowe stoiska targowe? Jeśli uwzględniają one wszystkie potrzeby i wymagania firmy, która ma się wystawić na targach, to z pewnością tak. Niemniej, jednak warto decydować się także na indywidualne projekty, ponieważ pozwolą one wyróżnić się spośród konkurencji, a tym bardziej gdy boks będzie znajdował się w odległym miejscu hali targowej.

Jak wybrać firmę do przygotowania stoiska targowego?

Wybór odpowiedniej firmy, która stworzy i przygotuje na miejscu stoisko targowe nie jest prostym zadaniem, ale można kierować się kilkoma uniwersalnymi zasadami. Przede wszystkim warto wybierać firmy, które mają doświadczenie w tej branży. Nie mniej istotne jest także portfolio, którym może się ona pochwalić. Ilość zrealizowanych projektów oraz ich efekt wizualny z pewnością pomogą w podjęciu właściwej decyzji.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%